Programul artistic la nunta
O intrebare frecventa pe care ne-o pun viitorii nostri clienti este : “cum vedeti dvs programul artistic la nunta ?”. in aceasta postare o sa incercam sa explicam in detaliu parerea noastra despre acest subiect.
In primul rand, nu incercati sa incarcati programul de nunta cu multe momente artistice – mai multe trupe, dansatori, magicieni, solisti care nu au legatura cu formatia de nunta, trupa de cover angajata. Cu cat sunt mai multe momente “speciale” in programul artistic, nunta dvs va semana din ce in ce mai mult cu un spectacol la Sala Polivalenta, unde invitatii vor privi si vor dansa foarte putin (chiar daca le place ce se intampla pe scena).
Nu incercati sa faceti o nunta cu program fix. Nu se va respecta niciodata. Daca tineti neaparat la acest mod de organizare, luati-va cel putin 30 de minute timp de rezerva pentru fiecare moment. In mod normal ar trebui stabilit programul in functie de invitati si catering (rapiditatea cu care mananca felurile de mancare, momentele in care ies in masa la fumat.. etc). Informativ, la nici una dintre nuntile cu program fix la care am participat in 15 ani de activitate nu s-a respectat programul. Asadar, sunt timp si energie pierdute inutile.
In cazul nuntilor, nu stabiliti dansul mirilor inainte de aperitiv. Daca o faceti, dupa dansul mirilor se vor dansa maxim 2-3 melodii, dupa care toti invitatii vor pleca la masa.
Discutati cu managerul restaurantului despre primul fel de mancare. De obicei, in foarte multe restaurante, se face o prezentare a primului fel de mancare, unde ospatarii fac o ” coregrafie” repetata inainte de nunta, in timpul careia vin in fata prezidiului (masa mirilor si nasilor) cu tavile cu mancare pentru “inspectie”. Daca nu doriti acest moment, asigurati-va ca managerul, seful de sala stie acest lucru. Daca acceptati sa se faca acest moment, alegeti dvs melodia pe care doriti sa se efectueze (altfel probabil, veti avea parte de un mars lautaresc de mare anvergura).
Daca sunteti siguri ca formatia de nunta, trupa de cover contractata este formata din profesionisti, este bine sa ii lasati sa isi faca treaba, sa aleaga momentele propice interpretarii muzicale si in prealabil sa stabiliti de comun acord un playlist potrivit pentru invitati, in functie de preferinte, varsta.. etc. Cand faceti acest lucru, nu impuneti trupei piese pe care le ascultati la radio sau acasa cand va relaxati, nu intotdeauna aceste piese sunt potrivite pentru o nunta. Scopul muzicii de nunta este strict dansul si crearea de atmosfera. Un playlist de nunta trebuie sa fie cat mai variat, cu multe stiluri muzicale pentru a incerca sa multumiti cat mai multi dintre invitati. Atitudinea de genul ” noi ascultam doar muzica usoara” sau ” doar rock” nu sunt foarte lucrative. In acelasi timp faceti si formatiei de nunta un deserviciu, pentru ca, in cazul in care seara nu iese nemaipomenit din aceasta cauza, multi dintre invitati, probabil, vor credea ca cei care au ales gresit sunt cei din formatia de nunta, trupa de cover, nestiind ca de fapt, alegerea a fost a dvs.
Daca stiti ca aveti invitati mai in varsta, invitati din provincie, nu recomandam sa contractati o formatie de nunta, trupa de cover care nu are muzica populara in repertoriu. Nu va bazati doar pe DJ, muzica populara are efectul scontat cand este cantata live, iar romanul la petrecere, are nevoie de muzica populara. De foarte putine ori am avut evenimente de tip nunta unde muzica populara nu a fost importanta.
Un ultim amanunt, foarte important, este… nu contractati o formatie de nunta, trupa de cover, care participa si la alt eveniment decat al dvs in aceeasi seara. Acest lucru va duce in mod cert la o decalare a programului artistic si nu va permite o adaptare a acestuia in functie de invitati.
Cam astea ar fi amanuntele de care ar trebui sa tineti cont in momentul in care organizati o petrecere de nunta. Speram ca v-am putut fi de folos, iar daca aveti si alte intrebari, ne puteti contacta pe e-mail. Va vom ajuta cu placere.